Erkenntnisgewinnung durch qualitative Methoden im Geographieunterricht – ein Vorschlag zur Kompetenzentwicklung am Beispiel subjektzentrierter Raumwahrnehmung
DOI:
https://doi.org/10.18452/25270Schlagworte:
qualitative research, methodical competence, space perception, mental maps, school projectAbstract
The integration of subject-oriented approaches to space in teaching geography makes it also necessary to reinforce the use of qualitative methods. This article illustrates the benefits of applying qualitative methods (bio-graphical-narrative interviews, participant observation, mental maps). In the first part some relevant theoretical considerations about qualitative methods are outlined. This includes both a methodological framework and a structuring of competences within this specific field. The second part gives insights into how qualitative methods can be incorporated at school for research of subjective space perceptions.
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2022 Zeitschrift für Geographiedidaktik - ZGD
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.